0161-432170

Ga je mee wandelen?

Wandelen is een vorm van bewegen die heel laagdrempelig is. Je hebt alleen een paar wandel- of andere comfortabele schoenen nodig en je kunt op pad! Wandelen geeft ontspanning en dat is direct merkbaar. Lichaam en geest hebben er baat bij.

Voordeel is dat je het helemaal kunt afstemmen op je eigen mogelijkheden qua conditie, fysieke toestand en tijd.

In de wintermaanden komen we over het algemeen minder buiten dan in de andere seizoenen. Maak daarom juist in deze periode vaker een wandeling.

Wat zijn de gunstige effecten van een dagelijkse wandeling?

  • versterkt spieren en botten
  • verlaagt de bloeddruk en het cholesterolgehalte in het bloed
  • verbetert conditie hart en bloedvaten
  • vergroot vermogen van de longen om zuurstof op te nemen
  • verlaagt risico op diabetes type 2
  • gunstig voor humeur en geheugen
  • werkt tegen stress en depressieve gevoelens
  • verbetert kwaliteit van de nachtrust
  • stimuleert de stofwisseling en helpt tegen darmverstopping

Wandelen kan ook een sociale bezigheid zijn. Combineer een afspraak eens met een wandeling. Onderweg kun je alles bespreken en ben je tegelijkertijd lekker in beweging.
Dagelijks minstens een half uur bewegen is het advies en wandelen is dan een uitkomst.

Zorg goed voor jezelf, kies voor voldoende beweging en begin vandaag!

Mireille Heijmans

0reacties

14 dec, 2015

Blog

Reacties

Schrijf een reactie

Verzenden