0161-432170

Gezond gewicht op kantoor

Heb je een kantoorbaan en vind je het lastig om gezond te eten op je werkdagen? Merk je dat je eet- of snoeplust wordt beïnvloed door collega’s, de traktaties, de positieve of negatieve sfeer of misschien vanwege de hoge werkdruk? Is er een kantine waar allerlei verleidingen liggen ‘te roepen’?

Ben je het zat en wil je weer controle over je eetpatroon tijdens je werkdagen?

Lees dan gauw deze tips en begin meteen!

  • Maak thuis je lunch klaar
    En laat je in de kantine niet meer verleiden. Eet vanaf nu je eigen lunch. Zorg dat je broodtrommeltje er aantrekkelijk uitziet, met elke dag een gezond extraatje. Zoals fruit, rauwkost, een handje rauwe noten of een rijstwafel met jam.
  • Elke dag groenten bij je lunch
    Tomaatjes, paprika, komkommer, wortels. Of af en toe een rauwkostsalade uit de kantine. Vraag dan om de dressing er apart bij te geven, dan kun je het zelf doseren.
  • Eet geen snoep
    Soms heb je ‘iets’ nodig, kies dan voor suikervrije kauwgom.
    Leg geen snoep op je bureau of in je la en kies voor fruit bij zoete trek.
  • Last van de middagdip? Wees dan extra op je hoede
    Rond een uurtje of vier krijgen veel mensen ineens trek. Zorg ervoor dat je een gezond tussendoortje bij je hebt. Eet daarnaast een goed ontbijt, een ochtendtussendoortje en een complete lunch. De trek zal dan een stuk minder zijn.
  • Help, weer taart!
    En dan is er weer een collega jarig. Neem dat taartje niet uit beleefdheid. Kies voor jezelf en je doel, bedank beleefd en zeg dat je het een keertje over slaat. En hoe trots ben je op jezelf nadat je ‘nee’ hebt gezegd!
  • Heb je echt honger of eigenlijk dorst?
    Soms heb je het idee dat je honger hebt, terwijl je eigenlijk dorst hebt. Neem dus eerst een glas water of een kop thee en kijk na een minuut of 10 of je nog steeds trek hebt.
  • Heb je iets nodig uit het magazijn of een vraag aan een collega?
    Loop er dan heen. Dit zorgt voor wat extra beweging. Bovendien is persoonlijk contact vaak efficiënter dan via mail of telefoon.
    Neem altijd de trap i.p.v. de lift. Alle beweging telt mee.

Mireille Heijmans

0reacties

21 jun, 2016

Blog

Reacties

Schrijf een reactie

Verzenden