0161-432170

Goede voornemens na de vakantie

Neem jij  je na de vakantie altijd voor om wat af te vallen? En ga je dan ‘lijnen’ en calorieën tellen? Het grote nadeel van deze goede voornemens is dat je heel veel dingen tegelijk wilt veranderen. Daardoor ben je erg gericht op de weegschaal, terwijl je gewicht ook niet altijd alles zegt. Misschien kun je het deze keer anders aanpakken door stapsgewijs te veranderen?

Bijvoorbeeld:

  • Alleen nog fruit en groente als tussendoortje eten
  • Trainen, bijvoorbeeld totdat je 15 keer kunt opdrukken of 2 minuten kunt ‘planken’
  • Elke dag een goed ontbijt
  • Voldoende water drinken, d.w.z. minimaal 1,5 liter per dag
  • Alleen in het weekend af en toe een glaasje alcohol
  • Dagelijks een half uur wandelen tijdens je lunchpauze of ’s avonds na het eten bijvoorbeeld
  • Wekelijks een extra sportmoment inplannen

Introduceer steeds 1 nieuwe gewoonte. Let op: als dit een automatisme is geworden, dan pas aan het volgende goede voornemen beginnen. Zo is het goed vol te houden en profiteer je voortaan langdurig van de veranderingen.

Mireille Heijmans

0reacties

13 sep, 2016

Blog

Reacties

Schrijf een reactie

Verzenden