0161-432170

Tips om af te vallen (1)

Ben je altijd op zoek naar tips die je helpen bij het afvallen en kun je er maar geen genoeg van krijgen?
Lees dan gauw deze tips en doe er je voordeel mee!

Vermijd toegevoegde suikers
Oké, ik hoor je denken. Wat bedoel je daarmee?
Het gaat voornamelijk om de ‘verborgen suikers’ die door producenten worden toegevoegd in pakjes en zakjes en allerlei kant-en –klare voedingsmiddelen uit de supermarkt. Door toevoeging van suiker wordt de houdbaarheid van producten langer. Bovendien heeft de mens over het algemeen graag een zoete smaak.
Extra tip hierbij: verdiep je in de verschillende benamingen die voor suiker worden gebruikt en lees de etiketten!

Kies voor eiwitrijk voedsel
Eiwitten zijn voedingsstoffen die je lichaam nodig heeft. Behalve in vlees, eieren en zuivel zitten eiwitten in veel meer voedingsmiddelen, zoals groente, peulvruchten, havermout, noten en zaden.
De voordelen van eiwitten zijn: ze leveren slechts 4 kcal per gram en zijn moeilijk afbreekbaar, waardoor ze je langer een vol gevoel geven. Bovendien zijn eiwitten belangrijke bouwstenen voor je lichaam.

Schrap zoete drankjes uit je menu
Drink je regelmatig frisdrank of fruitsap? Dan is dit een van de veranderingen die je veel resultaat zal opleveren. Het is beter voor je lijf, verzadiging en spijsvertering om je calorieën via voeding binnen te krijgen in plaats van via drank. Maak dus deze keuze voor jezelf en bewaar dit soort drankjes voor speciale momenten.

Vervang witte producten door gezonde variant
Witte bloem, wit brood, witte rijst, witte pasta. Je kunt voor deze producten gemakkelijk een volkoren variant kiezen waarbij je meer vezels, vitamines en mineralen binnen krijgt. Geraffineerde (witte) producten leveren amper voedingswaarde, verhogen je suikerspiegel en verhogen de kans op teveel eten en vervelende ziekten.

Denk na
Misschien is het allerbelangrijkste dat je nodig hebt om succesvol af te vallen wel je eigen verstand.
Ik adviseer mensen altijd om een basispatroon te creëren dat verantwoord en gezond is. Als deze basis eenmaal goed is (en je zult je ook echt beter voelen!), dan is het zomaar mogelijk om zo nu en dan toe te geven aan verleiding. Soms heb je toch gewoon zin in iets lekkers? En dat mag ook. Je zult merken dat als je het jezelf toestaat je er dan zelfs extra van geniet. Eigenlijk mag je alles eten, maar je wilt niet altijd alles eten.
Kiezen voor de juiste balans en genieten met gezond verstand dus!

Mireille Heijmans

0reacties

23 jan, 2016

Blog

Reacties

Schrijf een reactie

Verzenden