0161-432170

Tips tegen voorjaarsmoeheid

Voel je je na de winter moe en futloos? Merk je dat je je minder goed kunt concentreren, eetbuien hebt, prikkelbaar bent, moeilijk uit bed komt of je somber voelt?
In de wintermaanden eten we vaak wat meer en wat ongezonder, we bewegen minder en zijn minder vaak in de buitenlucht. Dit kan allemaal bijdragen aan het gevoel van voorjaarsmoeheid.

Wat kun je doen om je beter te voelen?

  • Omdat je accu leeg is, ga je makkelijk snoepen om snel weer energie te krijgen. Je lichaam vraagt echter om vitamines en mineralen. Gezond eten helpt je daarbij.
  • Zorg voor een constante bloedsuikerspiegel. Vermijd snoep en snelle suikers en kies voor vezelrijke voeding zoals volkorenproducten, groente, fruit, peulvruchten en noten.
  • Ontbijt altijd en eet verder op de dag met regelmaat. 6 maaltijden per dag, verdeeld over 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes, is een mooi ritme.
    Het Body Support programma is gebaseerd op dit principe. Maak het jezelf makkelijk en meld je aan voor de wekelijkse menu’s.
    Behalve dat je meer energie krijgt, kun je hiermee ook afrekenen met die extra kilo’s.
  • Bewegen helpt om je fijn te voelen, omdat er endorfines worden aangemaakt. Combineer 2 tot 3 keer per week sporten met beweging in de buitenlucht. Je lichaam heeft behoefte aan zonlicht, want hiermee wordt vitamine D aangemaakt. Een belangrijke vitamine waar we snel te weinig van binnen krijgen. Vitamine D speelt een rol bij de productie van hormonen, die je gemoedstoestand bepalen. In voeding zit vitamine D alleen in dierlijke producten, vooral in vette vis en een klein beetje in eieren en boter. Eet of lust je geen vis, dan heb je in de wintermaanden snel een tekort aan vitamine D opgebouwd.

Mireille Heijmans

0reacties

07 mrt, 2016

Blog

Reacties

Schrijf een reactie

Verzenden