0161-432170

Body Support Voedingsprogramma

Het Body Support voedingsprogramma geeft je inzicht om op een verantwoorde manier met voeding om te gaan. Met dit programma kun je in 3 maanden tijd ca. 8 à 10 kg afvallen. Wanneer je na afronding van dit traject het voedingspatroon vasthoudt, dan kun je op deze manier blijven eten voor duurzaam resultaat.

Persoonlijk

De voedingsadviezen zijn persoonlijk en op maat gemaakt. Je ontvangt iedere week een eetschema dat bestaat uit 7 dagmenu’s, inclusief boodschappenlijst voor de komende week. Ieder dagmenu bestaat uit 6 eetmomenten, 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes.
Je kunt hier een voorbeeldmenu downloaden (dit menu is voor een man van 52, 100kg, matige arbeid, 3x/week sporten).

Je kunt het programma ook online volgen!

Begeleiding gewichtsconsulent (inclusief vergoeding zorgverzekering)

Zoek je een vaste coach die dieper in gaat op jouw persoonlijke doelen, leefstijl, wensen en mogelijkheden? Kies dan voor gewichtsconsulent Mireille van MoveMi. Zij is gediplomeerd gewichtsconsulent en opgeleid om mensen professioneel te begeleiden bij het afslanken. Afspraken vinden plaats bij Gymnasium. Voor leden van Gymnasium gelden speciale tarieven. Tevens is vergoeding via de zorgverzekering mogelijk (via het aanvullende pakket, dit heeft geen invloed op het eigen risico).

Afvallen, aankomen of op gewicht blijven?

De meeste sporters bij Gymnasium willen wel een paar kilo kwijt, sommigen willen meer uit hun sport halen, een paar kilo aankomen of gewoon op een gezonde manier op gewicht blijven.
Wat jouw persoonlijke reden ook is, met Body Support bepaal je zelf je doel en daar werk je zelfstandig onder begeleiding van je coach naartoe.
Je wordt wekelijks gewogen en ontvangt dan nieuwe menu’s die afgestemd zijn op jouw actuele weeggegevens. Tijdens deze weegafspraken is het mogelijk vragen te stellen, moeilijke momenten te bespreken en worden uiteraard de resultaten doorgenomen.
Daarnaast kun je voor eventuele specifieke vragen een afspraak maken met onze voedingsdeskundige Mireille.

Stofwisseling

Body Support gaat uit van een optimale stofwisseling. Veel (crash)diëten gaan ervan uit dat je door een lagere energie inname blijvend kunt afvallen, maar de stofwisseling komt daarmee op een (te) laag pitje. Wanneer je met zo’n dieet stopt, ga je weer meer, vaak en anders eten; het lichaam reageert door de extra energie op te slaan in de vorm van vet. Het gevolg is dat de kilo’s er vaak zo weer aanzitten. Bovendien heb je tijdens een dieet vaak een hongergevoel en weinig energie.

Het Body Support programma zorgt er juist voor dat de stofwisseling optimaal verloopt. Je krijgt inzicht in wat gezonde voeding is, dat je voldoende moet eten en wanneer je moet eten. Het prettige bijkomende effect is dat je zonder hongergevoel kunt afvallen en daarna heel eenvoudig op dezelfde manier kunt blijven eten om ook op lange termijn je nieuwe gezonde gewicht kunt blijven te behouden.

“Lijnen” is dan voorgoed verleden tijd!

Training

Sport en bewegen zijn belangrijke onderdelen van het programma om tot goede resultaten te komen.
Tijdens (en uiteraard ook na) het Body Support programma wordt de training exact afgestemd op je doelstelling. Door het bijstellen, intensiveren en/of variëren van de training werk je gerichter aan een beter resultaat.

Proefmenu

Vraag hier je gratis proefmenu aan

We sturen het proefmenu van 3 dagen zo spoedig mogelijk naar je e-mailadres.
In verband met de metingen is het alleen mogelijk een proefmenu te ontvangen indien je in de buurt van Bavel woont.

* Verplicht veld

 

Klantervaringen

Wilma

Mijn naam is Wilma, 52 jaar, en ook ik wilde graag wat kilo’s kwijt. Een koekje, snoepje achterwege laten dat wist ik wel, maar hoe nu afvallen zonder een ingewikkeld dieet, aparte maaltijden koken, of de hele dag calorieën tellen? Totdat ik het Body Support programma voorbij zag komen. Daar las ik over 6 eetmomenten, een eetschema met een boodschappenlijst en de ervaringen vond ik ook positief. Na een voorbeeldmenu te hebben bekeken was ik om. Dit moet ik ook kunnen dacht ik.

Ik sport al jaren bij Gymnasium dus de stap om me aan te melden was al snel gezet. Na een intakegesprek begin februari ben ik met het programma begonnen. Mijn doel was 5 kg af te vallen. Ook ben ik twee keer in de week gaan sporten. Na een week kwam het eerste weegmoment. Spannend, maar ik was 1½ kg kwijt en het vetgehalte was iets gedaald. Na twee maanden was ook ( niet onbelangrijk ) mijn BMI met 2 punten gedaald en was ik die 5 kg kwijt. Het programma beviel me zo goed dat ik nog 2 maanden ben doorgegaan en in totaal 7½ kg ben afgevallen.

Ik vind het een prettig programma, je hebt die 6 eetmomenten en hierdoor is je ‘honger ‘gevoel wel weg . Het menu is ook gevarieerd en er zijn voldoende vervangende producten. De andere familieleden hebben ook genoten van het diner, soms waren er verrassende combinaties. Tussendoor heb ik ook vakantie, feestjes en etentjes gehad, maar je leert wel een keertje nee te zeggen of geen toetje te nemen. Een echte aanrader om met begeleiding van een coach dit afvalprogramma te volgen.

Annette

Hallo, ik ben Annette (60) en doe mee met het nieuwe afvalprogramma van de sportschool.Al zo’n vier jaar kom ik naar het Gymnasium om mijn spieren te trainen. Begin december werd ik benaderd door Mireille om mee te gaan doen. Ik had daarvoor al wel eens aangegeven, dat er bij mij wat kilootjes af mochten.Vaak heb ik al geprobeerd om te lijnen, maar dat was nooit succesvol, mede omdat ik niet voluit kan sporten vanwege artrose in mijn gewrichten.

Met deze methode heb ik wel heel veel succes. Ik had de moed zelfs om begin december (dus voor de feestdagen) te beginnen. Mijn gedachte was om in ieder geval niet aan te komen tijdens die dagen. Dat liep anders; de eerste week was ik al bijna 2 kilo afgevallen en zelfs na de feestdagen was er weer een kilo af. Dus was ik apentrots op mezelf.

Het is een fijn en makkelijk programma omdat je namelijk (best) veel mag eten. Je hebt 6 eetmomenten op een dag en dat geeft als resultaat dat je geen behoefte hebt om te snacken.

Ik ga nu 3 keer per week naar de fitness om de toestellen te doen en te fietsen. Nu na acht weken ben ik al ruim 7 kilo afgevallen en ga nog even door om mijn streefgewicht te halen.
Dat de kilo’s eraf zijn geeft een goed gevoel en ook voor mijn bloeddruk, suiker en cholesterol is het goed.

Bij de jaarlijkse keuring was namelijk alles uitstekend. Ik ben een tevreden mens (nu al).

Annette update

Inmiddels al zo’n 11 kilo afgevallen. Nu ging ik in februari een aantal weken op vakantie naar Spanje en was best bang om daar weer een paar kilo’s aan te komen. Dat is niet gebeurd, er was zelfs 1,5 kilo vanaf toen ik in Nederland weer op de weegschaal stond in de sportschool.Het eetpatroon zat er bij mij al redelijk goed in. Ik had een paar menu’s meegenomen zodat ik een leidraad had en dat ging prima. Als we thuis aten hield ik me daaraan. We zijn regelmatig uit eten geweest en dan probeerde ik niet al te vette dingen te nemen. Ook op de terrasjes nam ik lekker mijn wijntje.

Het enige waar ik wat problemen mee had waren de tussendoortjes, die schoten er nog weleens bij in omdat we bv. te lang onderweg waren. Wel heb ik elke dag mijn beweging gehad door gemiddeld 5 km te lopen (stevig wandelen) Voor mij is het een fijne en geslaagde vakantie geweest waarbij ik zelfs ben afgevallen. Nu gaan we nog even door om mijn doel te halen. Ik laat het jullie weten als het zover is!

Annette hoera!

Ik heb mijn streefgewicht bereikt. Na zes en een halve maand is er 13.6 kg af en ben ik 76 cm in totaal kwijt geraakt. Dat voelt heel goed en daar ben ik ook erg trots op.

Begin december startte ik met het programma van Body-Support Vanaf het begin al ging het goed de kilo’s vlogen er af. Natuurlijk was het belangrijk drie keer te sporten per week. Daar houd ik me nog steeds zo goed mogelijk aan. Die beweging gaat steeds beter omdat het gewicht minder is en dat is gunstig voor de belasting van mijn gewrichten. De eerste maanden heb ik gebruik gemaakt van de menu’s die aangereikt werden en ook het wegen was voor mij een stok achter de deur. Nu gaat het vanzelf en ben ik bewust van wat ik koop aan eten.

De menu’s zijn niet meer nodig. Wel makkelijk om eens op terug te vallen. Wat ik zo fijn vind van deze methode van afvallen is dat je het gemakkelijk kunt volhouden. Er is geen dag geweest dat er hongergevoel was. Ook kun je als je een feestje hebt best wel eens wat zondigen, ik heb dat ook regelmatig gedaan. Als je daarna weer eet wat je mag heeft dat geen gevolgen. Mijn streefgewicht heb ik nu, en doordat ik gewoon doorga met deze leefmethode zal er misschien nog wel wat afgaan.

Ik wil het team van Body Support bedanken voor de steun die er was. Zonder jullie was ik deze kilo’s niet kwijt geraakt.

Bedankt, Annette

Yvonne
“Mijn naam is Yvonne Timmermans en ik ben 27 jaar. Sinds kort woon in in Bavel en kort daarna ben ik begonnen met sporten bij Gymnasium.
Een aantal weken geleden ben ik gevraagd om als proefpersoon deel te nemen aan het Body Support programma. Een voedingsprogramma dat je leert om op een verantwoordelijke manier met voeding om te gaan. Maar ook een programma om wat kilootjes kwijt te raken, die er tijdens de verbouwing van ons huis zijn aangekomen.

Nog in diezelfde week stond ik voor het eerst op de weegschaal en vond het intakegesprek plaats. En zo werd mijn eerste weekmenu samengesteld. Vooraf was ik heel stellig. Ik wil alleen mee doen als het geen dieet is. Bij een dieet zie je vaak dat je een aantal weken enorm op je voeding let, maar wat niet altijd leidt tot een blijvend resultaat. En dat is precies wat ik wel graag wil. Een blijvend resultaat! Daarnaast was ik erg benieuwd naar hoe je nou precies gezond kan eten.

Tijdens het doornemen van het weekmenu viel me meteen een ding op: Wat mag ik veel eten! Het menu is verdeeld in 6 eetmomenten. 3 hoofdmomenten en 3 tussendoortjes welke je om de 2.5 uur moet nemen. En dat laatste is iets wat heel belangrijk is. Om de 2.5 uur blijven eten zodat je innerlijke “vuurtje” blijft branden waardoor je stofwisseling goed blijft.
Het eerste weekend was wel even wennen. Je bent heel bewust met je eten bezig. Wat moet ik precies wanneer nemen en hoe past dit in mijn dag? En hoe past dat in je dag met verjaardagen, visites enzovoort.. Dit was wel even moeilijk maar aan het einde van het weekend was ik toch stiekem wel een beetje trots dat het allemaal goed was gegaan.

In de werkweek die daarop volgde ging dat veel beter. Je zit dan in het ritme van de dag waar de eetmomenten ook een vast onderdeel van zijn. Soms staat er wel eens iets op het menu wat ik niet zo lekker vindt. Dat is geen probleem. Alle producten in het menu zijn te vervangen door andere vergelijkbare producten waardoor er altijd wel iets bij zit wat je wel lekker vindt.
Na een week was het dan zover. Het eerste weegmoment. Natuurlijk wel even een spannend moment. Zou ik al iets zijn afgevallen? Zou ik er al iets van mijn vetpercentage af zijn? Gelukkig werd mijn inzet beloont! Ik was al 1.5 kg kwijt en ook mijn vetpercentage is al iets naar beneden gegaan! Dit is natuurlijk een hele goede motivatie om te beginnen aan week 2! Nu staat het tweede weegmoment alweer bijna voor de deur.. Natuurlijk weer even spannend!

Tot nu toe bevalt het me erg goed. Een echte aanrader om door middel van goede ondersteuning goed en gezond te leren eten!”

Yvonne update

“Inmiddels is het alweer 8 weken geleden dat ik aan het voedingsprogramma begon. En ik kan zeggen dat het na 8 weken nog steeds goed gaat. De moeilijke dagen rondom de feestdagen zijn voorbij waardoor het nu alleen maar makkelijker wordt. De verleiding naar lekker dingen is minder groot. Rond de feestdagen heb ik me zoveel mogelijk aan de menu’s gehouden, maar tijdens de Kerstdagen heb ik het toch even losgelaten. Het eerste weegmoment na de Kerstdagen was wel even spannend, maar tot mijn verbazing was ik niet aangekomen. Zelfs iets afgevallen!”

“Ongeveer 2 weken geleden heb ik opnieuw de fietstest gedaan om te kijken of het ondertussen ook beter gaat met mijn conditie. Ik was heel erg benieuwd of dit was verbeterd. Na de test bleek dat ik goed vooruit was gegaan. Van een onvoldoende score in oktober tot een ruim voldoende score in januari. Ik probeer me zoveel mogelijk aan mijn voorgeschreven eetmomenten te houden. Zeker in het begin moest ik daar vooral in het weekend heel erg aan wennen. Nu, na een aantal weken gaat dit veel beter. Het begint een gewoonte te worden om om de 2,5 uur te eten. Ik was ook heel benieuwd hoe het zou gaan met etentjes die al gepland stonden. Ik heb gemerkt dat dat best een keertje kan. Wel merk ik dat ik dan op de menukaart wel heel bewust kijk naar wat ik het beste kan kiezen. Iets waar ik voorheen geen rekening mee hield.”

“Het afvallen gaat goed. Na 7 weken ben ik bijna 6 kilo afgevallen. Ik krijg leuke reacties vanuit de omgeving, maar het belangrijkste is dat ik vooral zelf heel blij ben dat het zo goed gaat. En dat is de beste motivatie om door te gaan! Ik ben benieuwd naar vanmiddag… het volgende weegmoment! ”

Mart

Ik zal mezelf eerst even voorstellen. Ik ben Mart, 52 jaar en woon sinds een half jaar in Bavel. Kort nadat ik in Bavel kwam wonen, ben ik gaan sporten bij het Gymnasium om mijn conditie te verbeteren en om af te vallen. Na 13 weken bleek dat mijn conditie al de goede kant op ging, maar afvallen lukte niet. Toen werd ik gevraagd om mee te doen met Body Support.

Ik begin nu aan week 5 en het is goed vol te houden! Ik sport 3 à 4 keer per week en ben nu ongeveer 2 kilo afgevallen en mijn vetpercentage daalt ook. Opvallend is, dat ik veel meer moet eten dan ik voorheen deed. 3 maaltijden en 3 tussendoortjes per dag, houdt de motor op gang. De menu’s zijn erg afwisselend en mocht er eens iets op staan wat ik niet lekker vind, dan vervang ik dat door iets anders, keuze genoeg op de ‘vervangingslijst’. Alles wat op de menu’s staat, is gewoon in de supermarkt te koop en het diner is ook goed te doen, zodat gezinsleden dit gewoon mee-eten.

Mart is inmiddels 6 kg kwijt geraakt! Zonder honger en zonder problemen!